divendres, de novembre 13, 2009

Supercrack a l'Arcada

A l’esquerra de la Cova de l’Arcada hi ha un subsector poc visitat on trobem vàries vies d’esportiva molt bones.

Entre elles ressalta una fissura tallada a ganivet.

Sobre ella, teniu un bon post i aquesta ressenya a

http://celiavern.blogspot.com/search/label/Montserrat%20Sud%3A%20Cova%20de%20l%27Arcada

Em va sortir tota la fissura a vista sense xapar cap burí, amb un semàfor alien + carbassa i camalots 1, 2 i 3. No calen tascons si xapem els tres primers parabolts.

En canvi, el pas de bloc inicial per incorporar-se a la fissura em va escopir tres intents i ja no en quedava pell ni temps per fer-ne mes. El col.lega si que el va treure.

Sobre la pregunta de treure els burins, jo penso que si, que val la pena eliminar-los (prèvia consulta als autors). Estan molt cascats i reequipar allò amb parabolts seria un crim. No hi ha massa fissures tan bones i assequibles com aquesta per gaudir de l’autoprotecció a Montserrat. Es convertiria en una clàssica del “clean”.

Els parabolts de la via del costat són imprescindibles i per altra banda sembla ètic respectar-los (la Supercrack ja tenia expansions abans en aquest tram de placa).

L’escarpia entre el primer i el segon parabolt la trauria, fa nosa per encastar, i la posaria per sobre del segon parabolt, allà la fissura es molt estreta i costa d’entrar res, així el tercer parabolt de la via del costat ja no caldria xapar-lo (ja queda una mica desplaçat i estèticament no interfereix).

També vam fer-li un pegue al 7a+ de la dreta, molt recomanable, però collat i dur a vista (zero magnesi).

Els rotpunkts i la resta de vies per un altre dia amb mes temps.

9 comentaris:

Mohawk ha dit...

Olé amb l'estil!

Nosaltres la vam equipar prèviament (no tenim tanta traça amb els catxarros), però em sembla que sols vam xapar el primer bolt de l'altra via... Total, que és una bona línia i en un lloc tranquil... Per mi endavant amb la "neteja" ;)

A tibar-li!

PD: És curiós que una via tan "marginal", en mig any ja surti a tres blogs, je, je, je...

Piju ha dit...

Ei Mohawk!

Potser si, que en som una mica de marginals...je, je

No, jo no penso tocar res, no tinc temps!..., només proposo el seu estat ideal segons el meu gust, els autors serien els mes adequats (en l'obertura no van fer gaire bona feina, que diguem...)
El mes important es que NO es reequipi amb bolts.

Vau fer alguna de les de la dreta? Que us va semblar?

TRanki ha dit...

Ei Rebous.

El pas A BLOC té trucu, i la veritat es que el tema va d'aixecar-se bé i encastar molt bé la esquerra, fer un canvi a la esquerra de la fissu i sortir. Jo ho vaig protegir amb uns d'aquells bitxos que tenen una mena de llentia de coure, i a muerte. No recordo si vaig usar la escarpa.crec que si..Però CAP bolt o burí...

Valgui que vaig provar-la abans, perquè no sabia si seria 7a o 7c+, ni si era la via que creia buscar....

JO HO TRAURIA TOT i potser posaria un clau decent al primer pas, però, això sí crec que hauria de ser una fissura NO BOLT...no sé...

Perquè no fer entrar la via paral.lela de la dreta...per la via que hi ha encara més a la dreta ( hi ha un tram on les dues gairebé s'ajunten...?

Com bé dius aquesta fissura crec que és única a Montserrat. Dubto que hi hagi gaire rebombori perquè qui la va a fer és precisament per provar el tema tal com és...

Els primers ascencionistes són en SASOT i l'AITOR ORMAETXEA...l'Aitor "crce" treballa en una escola de Nautica a BCN i del Sasot no en tinc ni idea per on para...suposo que no hi hauria cap problema.

En quant a la Feina, jordi, crce que hauriem de tenir en compte de que es tracta de una via dels anys 80, contemporània a les piemeres vies del Xincarró de l'estil TABLAS DE GIMNASIA, on s'equipava amb buril i xapa tri-rocc....en el cas e SUPERCRACK encara es van esmerçar força!!!

De fissures com aquesta n'hi ha algua als CASOTS, al contrafluix de Diables i alguna cosa guarra he fet sota la biga d'Agulles...però tant i tant netes no n'havia vist mai cap a kalamontse...per això ho vaig postejar.

Si val el meu vot: NETA TOTAL

TRanki ha dit...

per cert.

La de la dreta inmediatament creia que seria 7b...INHUMANA, amb un pareñll de passos durillos, i brutota...la vaig fer servir per arribar al top, i el segon dia que hi vaig anar la vaig encadenar...crec que de 7b+ ( i durillo) no baixa...una mica galàctica...feia bastanta calor...no sé...

ah..i per ecrt...la via de l'INDI ( senyals de fum) es veu APURABLE ( warrilla això sí, amb un crux dur a l'inici, per la esquerra dels bolts)...i també la del MIGUELÓN!!! ( fisuraco de molt de canto però igual trencadillu).

Dos bons objectius per alliberar....això sí...cllavant ( la del Miguelón)...la del Indi surt amb fisus i hi ha MOLTS BOLTS

Piju ha dit...

EI Tranki,

L’entrada fins a juntar mans a la vira cap problema... on m’escopia era al encastar el dit a fissu, on m’anava be era a l’escarpia, però feia nosa i si anava mes amunt, l'envergadura del cos em tiraba avall. Anava molt estressat de temps i tampoc m'ho vaig mirar massa...el pròxim dia!

Bona idea això de fer entrar l’altre via per la del costat!, de fet, aquells llavis son grans i donen per fer moviments independents, una per la dreta i l’altre per l’esquerra.

Llavors proposes deixar el primer parabolt, no?
Sense aquest, l’entrada queda una bastant expo, no?

ja em miraré les de la cova algun dia...

TRanki ha dit...

hehe..

DUES COSES:

LA VIA VA SER OBERTA PER SASOT i FERNANDO LERTXUNDI ( havia errat, l'Aitor crec que havia col.laborat en alguna altra) CASUALMENT ( quina casualitat bow...en FERNANDO AVUI HA ENTRAT AL BLOG I M'HA DEIXAT un COMMENT...increïble no?)...hi han coses surrealistes bow!

2) Jo eliminaria totes les expansions...el que vaig fer era entrar com vaig poder i penjat de l'escarpa posar el wallnut ben amunt i després els tascons...queda expo perquè obligaa fer el pas...de fet quan empotres la mà i pots posar el prier friend o tascó ja has fet el CRUNTX...boulder alt?(fa baixada)...

bufffff...èticament si hi ha una expansió n'hi poden haver d'altres no?...

No sé, com que ho vaig preequipar no em va semblar a mort, tampoc anava amb la intenció de pujar col.locant al rotpunkt, i a vistael pas sembla impossible encara que un cop calent el facis flútan...

Per mi cap problema amb el bolt, malgrat consideri que aleshores elq ue faria seria reequipar el que hi ha ( el bolt no hi era e origen...?)...quetambé queda EXPO i a completar amb catxarrets.

De fet en el post elq ue deia esque UN COP FETA una via, tots els dilemes o desigs desapareixen...no sé...

A veure que en diu un dels aperturistes!!!

Piju ha dit...

Ok, em sembla correcte totalment non-expansion si es deixa la primera escàrpia (tu la vas veure sòlida?), de fet, xapar-la ES OBLIGAT, PERO NO ES EXPO, i el pas dur de remuntar-se ja el fas xapat.

A veure que hi diu l’aperturista, ja aniràs informant.
Segurament al final no es farà res, però només el fet de tenir aquest debat i que corri la veu mínimament ja es molt interessant, no?

laplana ha dit...

S'ha de buscar el que la va obrir o equipar i comenter-li,fora ferros en lineas equipables tan evidents,de bon rotllo eh!!
jo potser no la podrè fer mai, o si...però en aquestes lineas...crec que val la pena!!!

Jortx ha dit...

Si realment algú es molesta a parlar amb l'aperturista i aquest hi està d'acord, a mi no em fa res agafar l'escarpa i el martell i parir un favor....