dimarts, de gener 19, 2010

WADI RUM (I). ALLAH ES GRAN!!!

Acabem de tornar amb el Pastes de Wadi Rum, Jordania.

Aquest nom ja us sona a tots, es la destinació de moda dels big-walleros catalans.

Si es vol combinar "viots" de màxima qualitat amb la bellesa i grandiositat i del desert... ALLAH AKBAR!!!... aquest es el lloc!

Disposàvem de 9 dies, que al final han sigut tots efectius i que en resum donen l’activitat següent:

1er dia: FLIGHT OF FANCY + INFERNO, 6b, 300m totals, 6h poble-poble.

2on dia: THE BEAUTY, 6a + ALAN AND HIS PERVERSE FROG 6b+ LITLLE GEMM, 6b, 435m totals, 8h poble-poble

3er dia: MERLIN’S WAND (6a+) + VOYAGE IN THE AURA, 6b , 225m totals

4t dia: THE STAR OF ABU JUDAIDAH. 6c (1p) i 6b, 220m 4h ràpels incl.

5º dia: INSHALLAH FACTOR, 6c, 450m, 5h.30 + 3h descens x “l’Ull d’Alah”

6º dia: GUERRE SAINTE, 7b, 400m, 6h + 1h ràpels

7º dia: LION HEART, 6b, 350m, 4h,30’ ràpels incl.

8º dia: RAID MET CAMEL, 6c/7a. 500m, 6h de via, descens x “l’Ull d’Alah” (2h, un cop localitzat...)

9º dia: PRIEZ POUR NOUS, 7b, 200m aprox, 5h poble-poble.

Tot en lliure excepte el 7b de l’última, un pas relliscós i molt cabró, que ens va tombar, llàstima!

Info pràctica:

Material:

Per a totes les vies del nostre repertori (excepte la “Guerre Sainte” on nomès calen cordinos i exprés) sempre portàvem un joc de friends fins el 4, aliens, tascons, cordinos i 12 exprés. Opcional repetir algún mitjà (sempre portàvem les dues talles dels Omega Pacific de comodí)

A la “Beauty” mola afegir un C-4.5 o morro (un llarg de 5º de bavaresa a pel)

Meteo:.

Al Desembre-Gener es l’època mes seca (al desert no es impossible que plogui, una tarda ho va fer just en acabar la via!) i també quan la temperatura es la mes baixa, però a nosaltres ens va semblar l’època perfecte: fresca a l’ombra (tres capes) i caloreta al sol (samarreta). L’inconvenient es que has d’arrossegar força roba i que el dia es curt (a les 17h es fosc)

Topos:

L’única guia existent només inclou topos fins al 1995, però continua sent imprescindible, ja que la majoria de vies clàssiques hi surten, així com plànols de gran utilitat.

Jo la vaig comprar a http://www.amazon.co.uk/Treks-Climbs-Wadi-Rum-Jordan/dp/1852842547. Trobareu algunes cites per actualitzar-la a la web de l’autor:

Altres webs útils:

http://www.wadirum.net/ (llistat de vies)

http://www.christine-preis.de/photogallery/Jordan/Jordan-Info/Jor-NewRoutes2002.htm#pic-ziegen (vies noves de Bernd Arnold)

i aquests blogs catalans:

i al blog dels Pastes aviat la seva piada

Transport:

Bus o taxi de la capital a Wadi Rum, 4h. Nosaltres vam acordar amb el taxista Mohamed que ens vingués a recollir a l’aeroport. 85 dinars (1 dianr=1 eur aprox.). Parla anglès i es legal. Qui vulgui el telèfon, li passo.

Dormir:

El mes habitual es fer-ho en tenda al rest House, on hi ha el llibre de piades. Nosaltres vam triar l’opció d’una casa particular, a ca l’Ali Hamad, la mitja pensió entre 15-25JD ( a negociar) depenent del grup. Parlen anglès i te 4x4 per aproximar-vos a les vies a un preu mes arreglat que els altres. Tot el servei ens va semblar molt correcte.

marc ha dit...

mare de deu senyor quina fart d' escalar; em fa mal tot nomès llegir el resum....estarem atents a la info per a quan siguem grans.

lux ha dit...

Piju!!!!
jordaniaaaaaaaa!!! el wadi rum!!
oohhh es un dels meus somnis....
i no nomes per l'escalada..
jejeje...
ara que trobar victimes per patejar totes les runes i per escalar ..jeje em costa;)

Ja se que no podre aprofitar cap de les teves vies;), però m'ho miro amb lupa!

una abraçada i felicitats!!

Grimpacòdols ha dit...

Felicitats Piju. Heu fet les clàssiques i alguna no tan clàssica. Llàstima de no haver tingut temps de visitar el Barrah Canyon.

Ei Marc,
el que passa es que, a diferència dels Alps o Taghia, les aproximacions son molt suaus i no et desgastes gens! i a casa de l’Alí hem estat sols i ens han tractat com uns reis…Així si que et pots dedicar a escalar a mort!

Hola Lu!,
com va? doncs els somnis s’han de complir, anima’t!...el viatge es molt ràpid, d’escalada n’hi ha per tots els graus i amb el tema de runes...el dia de tornada a la capital encara vam fer una visita ràpida a Petra...flipant!

Ei Grimpacòdols!! (quin d’ells?, je, je)...si que vam estar al Barrah, no ens ho podíem perdre!: vam fer la “Merlin’s” i la “Star of Abu Judaidah” i una joia de col.leccionisme, la VOYAGE IN THE AURA, sens dubte la via més dura de tot el nostre repertori...6b li posen...uff!!!... que kbrons!!!
El que si que ens va faltar va ser una visita al Khazali, la “Al Uzza” ens va tentar molt, però el tema de si feien falta pitons o no ens va quedar clar.

lali i quim ha dit...

Hola!
Sembla que tot ha anat bé!
vas contactar amb l'ali i el Mohamed finalment
i ...quines vies...tot de somni!!
benvingut!
lali

Hola Lali,

Ja som aquí, tot molt be!
els dos contactes que em vau passar, tant el Mohammed com l'Ali, ens van donar un servei perfecte!...encara es recordaven de vosaltres
moltes gràcies!!!

Cesc. ha dit...

UI! Perdó, he passat massa ràpid el llistat de vies. Ja veig que sí, que vau estar a Barrah.

RUMBA TEAM ha dit...

ja veig que finalment es complert el viatge! felicitats per l'activitat! molt bones vies, a naltros crec que ens va faltar la raid met camel, era bona no?
Per cert a mi si que em va quedar clar lo dels pitons a partir del 5è llarg! penso que es un viot i potser del més complex i exposat dels que varem fer! si hi torno segur que... una linea impresionant (al uzza).
Ali, un bon personatge i amigable!
La voyage aquesta era una fisura-diedre d'un sol llarg prop de la merlin's?? també hi varem pillar...jajaja

Hola Rumba!
La "Raid met Camel" te un LL2, LL3 i LL4 orgàsmics. La part central, sense deixar de ser bona, afluixa la dificultat, però els penúltims llargs tornen a ser realment guapos. El conjunt surt un viot excepcional, dels mes bons que vam fer i la baixada li afegeix un plus d’aventua a l’activitat.

La “Al Uzza” vam llegir que el Petit havia arreglat algunes R’s per poder rapelar-la i també la va regraduar apurant fins a 7b, però encara queden tres trams de A0 i A1. Deia de repetir el C2 i C3 i que amb aquest material, quedava un tram de 6b+ i 10m expo. Jo, amb aquests comentaris, entenc que ell no va utilitzar pitons, però no puc assegurar-ho. El comentari al teu blog també ens va fer dubtar. De totes formes era l’últim dia, l’endemà ens recollien per tornar a Amman i no ens voliem jugar un bivac. Al final vam optar per la “Priez pour nous” que ens va deixar molt bon gust de boca....potser en la pròxima visita!

La “Voyage in the Aura” es just a l’esquerra de la “Star of Abu Judaidah”. Son tres llargs. Els dos primers s’empalmen i es un vistós dièdre vermell, tipus “Indian creek” de V+. El LL3 es molt expo i difícil, amb la R precària, cal fer un flanqueig en placa al límit de l’adherència i pujar per unes llastres delicades de mala protecció...el mes dur que vam fer, aquí seria 7a expo, allà… 6b i punt

Dalton's ha dit...

Quina passada!!! M'agradaria molt anar-hi... Inshal-lah!!

RUMBA TEAM ha dit...

ara nose... les r's si que eren força precaries, i els 4 llargs que varem fer crec que només hi recordo algun pont de roca i algun pito suelto!! Acabo de repasar el post del meu blog i es pot veure perfectament el tall exposat del segon llarg, uns 10m sense res, jo reconec que en vaig escalar fins a 6 o 7 i vaig retrosedir per cangueli, nose...no ho vaig trobar fàcil i tens una cleca forta! opció a la fisura del costat amb petit pèndul!! despres hi venien uns diedre's fisures impresionants! fisures bastant segues amb marques de pitonatge!! ara que amb alguns pitons posats ben segur que hi pasariem i potser en lliure...
Apali, felicitats altre cop i alla restarà la al uzza per una altre estada!