dijous, de febrer 22, 2007

+ actualitat de La Tossa

Nova vieta equipada, grau baix, 6a+, va per una placa lògica:



“IN A SILENT WAY” , que es un disc històric d’en Mails Davis, el primer considerat com a fusió Jazz-rock.

La via i el disc, que el posaré aquesta nit, van dedicats “in memoriam” al Melitó Queraltó.

El Mohawk m’ha demanat que li recomani un bon circuit per la seva propera visita.
Basada en la última panoràmica que adjunto en aquest post, començant per la dreta i de mes fàcils a mes difícils, totes equipades i amb desculgue:

Nº 5: ideal per catar la roca de les plaques. 6a
Nº 15 o 24 o les dues: per escalfar braços, 6b
Nº 19. entrada dura (6c) i desplom de canto. 6b+
Nº 21. de les millors, entrada idem , travessa fina i placa final. 6c
Nº 23. La millor, imprescindible. 7a
Nº 25. La dura...7b

Si encara et queda temps i per acabar:

Nº 18. Si es vol continuar apretant. 1 pas molt dur. 6c+
Nº 26. ja per relaxar braços , d’equilibris. 6a+


Esperem la crònica del Mohawk. ..

6 comentaris:

Anònim ha dit...

iep PIJU!

joer quin pais tu...ara me n'adono on es la tossa qaquesta que diuus...apa que no hi he passat vegades pel davant, anant a Vilanova o a esquiar...i pensava,.."buf..mala roca..o no?ja hi aniré algun dia a equipar..." i resultaq ue està cosit no?

Crce que és, quan surts del tunel dels brucs cap a igualada, el monticle, tossa,mola, que queda a mà esquerra, anbans de òdena-igualada?

ostres ostres ostres...en aquest país on hi ha una pèdra hi ha una via...BRAVO!

i el 7b+ què tal?

ës 7b+ perquè no us surt o 7b+ perquè no és 7c? de vegades el luichy quan no s'ho veu posa 8a i resulta que simplement és impossible!

Ja diràs, que enm Mohawk aquest finde s'hi acosta...enlloc de anar a St BEnet el molt traidora...heheheh.

Salut!

oriol

Piju ha dit...

Hola Tranky,
Aquesta mola que dius tu són els Moions. Ja va sortir en uns comentaris d’un post anterior. Encara que hi ha molta mes superfície de roca, els panys de paret interessant són mínims i molt dispersos. Les vies són burilades sense interès pel lliure. El mes interessant es un bloc que hi ha perdut.
La Tossa queda 10 km mes a l'oest. Presideix l’extrem sud-oest de Igualada. Des de l’autovia quedes molt enclotat per veure-la be.
El 7b+ no s’ha provat encara des de baix, encara no he trobat ni el moment ni ningú que m’asseguri.
Els del rokata tenen mes temps lliure i pugen a Montserrat.
A mi m’ha sortit en solitari amb la corda per dalt, però no del tot neta, m’he de penjar en un punt del flanqueig, abans d’un llançament, per retensar la corda amb el contrapès, si no, no hem correria be i pendularia massa.
El grau, es una orientació,... ho han de confirmar la penya al intentar-la des de baix. Al equipar-la, jo ja em conec la seqüència i la meva opinió no es vàlida.
Comparant-la amb bastants 7a+ i un 7b a vista que tinc, penso que aquesta m’hauria sigut molt mes difícil d’endevinar-la des de baix. Tampoc crec que arribi al 7c, te massa canto. Que parli el jefe Mohawk!

Piju ha dit...

Mohawk, com arribar-hi de forma + ràpida:
Vas per l’AII direcció Lleida, , passes totes les sortides d’Igualada fins arribar a l’última, la nº 551 IGUALADA, ESPELT. Agafa-la.
Fas una pujada i un stop. Gira a l’esquerra, direcc. Igualada
Rotonda, agafa a la dreta, sortida Barri de Fàtima.
Recte, travesses tot el barri.
Semàfor, gira a l’esquerra.
Rotonda, gira a dreta, direcc. Sta Coloma i Lleida.
En poc metres trobes un altra rotonda, mes gran, agafa 2º sortida dreta, direcc. Montbui.
Travesses un gran pont sobre el riu Anoia i entres a Montbui (barri nou)
Tot recte, travesses el barri. Alguna indicació de Valls.
2 carrers abans d’acabar-se el barri, gira a l’esquerra. Indicació de Valls.
Semàfor. Gira a la dreta. Ja ets a la carretera de la Llacuna.
Arribes al nucli antic de Montbui. Tot recte.
En 2 min. trobes a la dreta el trencall de la Tossa. Agafa’l.
Arribes al cim. S’acaba l’asfalt i aparques.
Segueixes recte caminant, direcc. Nord. Primer pista i de seguida corriol.
Baixes una canaleta de 10m i gires a l’esq.
Trobes les primeres vies del sector D.

Mohawk ha dit...

Osti Piju!

Ets com un GPS!! Vinga, a veure si ens veiem demà!

;)

Anònim ha dit...

Ei Piju,

He vist les fotos del blog del Mohawk, i veig que duus els VUADE PLUS DEL DECATHLON?

Jo els duc gairebé sempre i em van de puuuuta mare, i a tu què tal? em pensava que era l'únic!

Salut

Piju ha dit...

Si, després de reventar els Miura, només gasto decathlon, tinc el vuade plus i la ninja, com que son baratets ja no recauxutaré mes. A mi em van de conya, però conec gent que no els ajusta be el taló.
Em costava de trobar el meu nº però ara si telefones a la botiga et fan la reserva i pots recollir-los en 24h.